Amazon ogłosił dzisiaj, że założyciel i dyrektor generalny Jeff Bezos planuje ustąpić ze stanowiska dyrektora generalnego, a zastąpi go obecny dyrektor generalny Amazon Web Services Andy Jassy – który nadzorował ofertę produktów kryptograficznych Amazona.
W liście do pracowników Bezos powiedział, że przejdzie na stanowisko prezesa zarządu Amazona, gdzie „skupi swoją energię i uwagę na nowych produktach i wczesnych inicjatywach”. Przejście zaplanowano na późniejszą część roku.
Bezos zauważył również, że Jassy „będzie wybitnym liderem i ma jego pełne zaufanie”.
Uwaga świata kryptowalutowego zwraca się teraz na historię Jassy, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii blockchain, ponieważ może to wskazywać na długoterminową strategię kryptograficzną trzeciej najbardziej wartościowej firmy na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej.
Jassy zaoferował przegląd technologii blockchain i jej zastosowania w biznesie Amazon już w 2017 roku . W oświadczeniu na konferencji Amazon „re: Invent” wyraził wątpliwość, czy blockchain może być używany nie tylko do „rozproszonej księgi”, ale także powiedział, że on i jego zespół byli osobiście zainteresowani.
Pozostawił jednak otwarte drzwi do przyszłych eksploracji, mówiąc: „Jesteśmy bardzo zaintrygowani tym, co ostatecznie zrobią tam klienci”.
W 2018 roku Jassy poszedł naprzód z ofertą „quasi-blockchain”, nadzorując wprowadzenie dwóch produktów blockchain : Amazon Quantum Ledger Database i Amazon Managed Blockchain. Jak donosi Cointelegraph, produkty utrzymywały scentralizowane bazy danych, ale zawierały cechy kryptograficzne.
Chociaż w przeszłości Jassy brzmiał sceptycznie co do blockchain, CNBC poinformowało, że podczas premiery w listopadzie 2018 r. Jassy powiedział: „Nie budujemy rzeczy dla optyki”. Zauważając, że firma inwestuje tylko w produkty, które rozumie, Jassy dodał, że blockchain „jest czymś, czego potrzebuje wiele firm”.
W tym czasie AMB obsługiwał tylko Hyperledger i Ethereum. Obecnie oferuje ponad 70 rozwiązań blockchain, obsługujących „wszystkie główne protokoły blockchain, w tym Hyperledger Sawtooth, Corda, DAML, Ethereum, Quorum, Blockstack, Blockapps Strato, RSK, Kadena ScalableBFT i wiele innych”. Klienci to Nestle, Sony Music i BMW.
Wcześniej Amazon w dużej mierze trafiał na pierwsze strony serwisów o kryptowalutach jako kozioł ofiarny: w listopadzie 2020 roku Coinbase obwinił awarię AWS za jedną z częstych przerw w świadczeniu usług . Ale gdy wkracza nowy dyrektor generalny, społeczność kryptowalut nie może się doczekać, aby zobaczyć, jakie zmiany przyniesie Jassy.