Aby uzyskać dostęp do Sugartown, potrzebne będą tokeny ERC-721 o nazwie Oras, za które użytkownicy będą mogli „zarobić” walutę w grze.
W momencie, który może okazać się przełomowym momentem w rozwoju gier wideo opartych na technologii blockchain, wydawca wielomiliardowej serii gier „Grand Theft Auto”, firma Take-Two Interactive Software, wprowadza na rynek swoją pierwszą grę web3. Za pośrednictwem spółki zależnej Zynga zajmującej się wydawaniem gier mobilnych, firma wydaje „Sugartown”, tytuł web3 oparty na Ethereum, ogłosiły firmy w oświadczeniu. W zeszłym roku firma nabyła Zyngę za 12,7 miliarda dolarów.
Wstępne wydanie 10 000 tokenów zaplanowano na koniec tego roku, mówi publikacja. Aby uzyskać dostęp do Sugartown, potrzebne będą tokeny ERC-721 o nazwie Oras, dzięki którym użytkownicy będą mogli „zarabiać energię”, a także waluta w grze, za którą otrzymają „nagrody”.
Dyrektor generalny firmy, Strauss Zelnick, w przeszłości wyrażał zainteresowanie NFT, ale nie bez zdrowej dawki sceptycyzmu. W zeszłym roku Zelnick powiedział w wywiadzie, że jego firma, która zebrała miliardy dolarów w mikrotransakcjach związanych z „Grand Theft Auto”, jest liderem w dziedzinie dóbr cyfrowych. Wyraził także zainteresowanie możliwościami wykorzystania NFT w ich tytułach, ale jednocześnie zwrócił uwagę na spekulacyjny charakter rynku NFT i wyraził chęć uniknięcia „ekonomii spekulacyjnej”.
Zynga, która jest twórcą tytułów mobilnych, takich jak FarmVille i Words With Friends, pierwotnie planowała wypuścić grę z NFT do końca zeszłego roku.
Nacisk Take-Two na gry web3 za pośrednictwem Zyngi może głęboko zmienić krajobraz gier wideo, jeśli „Sugartown” stanie się hitem, potencjalnie motywując innych głównych deweloperów do podjęcia kroków w celu konkurowania na tym, co może być bardzo lukratywnym rynkiem. W zeszłym roku firma zainwestowała także w startup zajmujący się grami web3.
W ubiegłym roku Take-Two Interactive Software zainwestowało również w startup zajmujący się tworzeniem gier internetowych.
Według badań The Block Research, nowe inwestycje w przestrzeń NFT-Gaming spadły w czerwcu do najniższego poziomu od ponad dwóch lat, ale wzrosły w zeszłym miesiącu, kiedy to sektor zebrał 177 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 65% w porównaniu z poprzednim miesiącem.
W lipcu ubiegłego roku Sega postanowiła porzucić „nudne” gry blockchain. Zakazał również używania postaci i znaków towarowych ze swoich najsłynniejszych franczyz (w szczególności Sonic the Hedgehog) w grach blockchain innych firm.